bermulanya sebuah kehidupan

bermulanya sebuah kehidupan

Wednesday, May 5, 2010

hureyyyy merdeka!!!

lepas SPM sementara tunggu result keluar aku pun ikut makngah aku stay kt klang. konon nye nak cari kerje kt sn. 1st skali tmpt y aku pnh kerje kt A&W klang bukan kt The Store, y dekat bangunan2 kedai2 tu jln ape ntah aku pun dah lupe. aku diberi training sbg cashier, tp aku tak nak sbb takut duit short karang aku jg nak kn ganti, lg pun mak ngah dah pesan "jgn jd cashier takut duit short". aku pegang kata2 tu. so aku keje lah kt bhgn dining room. sapu sampah, mop lantai, tlg bukakan pintu untuk tetamu, kdg2 kn hantarkan order kat customer. lbh kurang sebulan jg aku kerje kt situ, lame2 aku nekad nak berhenti alasan aku, aku tak suke seorg manager kt situ ***** y suke kacau aku. puas jg big manager pujuk spy aku kembali bekerja tp aku ttp tak mau. kejenye ok, tapi aku rs tak selesa sbb aku rs diri aku terdedah sgt. bahaya.... seram rs.....
bl dah berhenti aku cr kerje lain kt shah alam seksyen 20. aku sbg minah kilang plak..... aku ikut sepupu aku liza sebenarnye. klu tidak tak kan senang2 aku nak tau lubang2 kerja kt sn. kitorg kerje lah same2 kt kilang national,panasonic, technic. kilang jepun, buat tv. time tu around 1999 -2000 tv ape ek y kitorg sempat buat? tak ingat la aku. 1st deparment y aku masuk speaker. mmg best sgt2 aku berkenalan dgn ida salina(bestfriend), ajak, hafiz(my line leader),dan olyn. line leader aku mmg best. sporting habis.
lame kelamaan aku ditarik msk line production, time tu lah dah tak best. semua org tak nak. ape tak nye klu kt speaker kitorg siap blh bersembang relax2 lg wat kerje, tp bl dah msk line production ni nak miss 1 pun tak blh. kerje mau pantas, nak pg jln2 ke toilet pun kn catu. perggghhhhhhh sakit...... operater biaselah katakan. tapi tak pe nak cari duit punye psl aku suke. lg pun kwn2 aku semua nye best2 blaka. sll menghappykan aku. ade je lawak2 y diorg buat. tak pernah kering gusi aku waima shift mlm skali pun.
best!!!!!!! korang mmg best.......

2 comments:

  1. yang dudok pangku ibuqasihilham tu....mak kpd ibuqasihilham ke?....mudanyaaaaaa...

    ReplyDelete
  2. bukan lah ntah lah sy pun tak knl.

    ReplyDelete